Nie sądziłem, że doczekamy się w końcu następcy Otomoto 😉 Ze względu na przyjazną domenę i wykonanie przyznam, że zaskoczył mnie serwis ogłoszeniowy samochody.pl. Z pewnością potencjał jest duży, ale czegoś wciąż brakuje serwisom ogłoszeniowy, które wciąż są tylko zwykłymi tablicami ogłoszeniowymi.

Gdyby kilka lat temu pod domeną samochody.pl istniał serwis motoryzacyjny, który nadążałby z rozwojem to niezaprzeczalnie byłaby szansa, że nie byłoby dziś monopolu nielubianego przez autohandel serwisu.


10 lat temu – archaiczny na dzisiejsze czasy wygląd serwisu, a mimo to zawierał kilkadziesiąt tysięcy ogłoszeń

Obecnie domenę przejęła firma posiadająca kilka vortali (portale tematyczne). Spółka Polomarket.pl to głównie serwisy ogłoszeniowe, ale główny filar działalności to dealer kilku marek samochodowych.

Twórcy nie mają się czego wstydzić od strony technicznej, jednak wizualnie serwis wciąż wygląda jak makieta. Technicznie strona wykonana jest we framework’u React co sprawia, że podstrony otwierają się błyskawicznie. Wizualnie poprawnie, choć pewne elementy niedopracowane. Niestety niekiedy na załadowanie strony użytkownik musi czekać bardzo długo, a w międzyczasie ma widoczny tylko biały ekran.

Gdy parę miesięcy temu serwis startował kwota za ogłoszenie nie przekraczała 1zł. Dziś już za 1 ogłoszenie trzeba płacić 5 zł. Czyli po osiągnięciu większego zasięgu można spodziewać się wystrzału jeśli chodzi o ceny. Czyli to na co branża autohandlu narzeka jeśli chodzi o Otomoto.

Obecnie po kilku miesiącach działalności właściciele doszli do sufitu i pytają się w jakim kierunku rozwijać się – szkoda.

To co nagminnie blokuje rozwój nowych projektów to brak tzw. wartości dodanej względem innych serwisów. Dodatkowo w tym przypadku odpowiedniego wykorzystania domeny.