Twórca i długoletni dyrektor OtoMoto oraz wieloletni dyrektor produktu w Allegro podjęli się stworzenia i uruchomienia w 2016 roku platformy mającej pomóc klientom w zakupie m.in. nowego auta z salonu.
Oprócz samochodów nowych na platformie miały pojawić się również pojazdy używane tzw. “gwarantowane” oferowane przez autoryzowanych sprzedawców z całego kraju.
Niestety już na początku platforma nie do końca działała jak powinna. Użytkownicy zgłaszali problemy z podstawową funkcją jak założenie konta.
Do tego niedbałość wykonania i oparcie projektu na systemie blogowym WordPress nie wróżyła serwisowi przyszłości.
Mimo, że spółka NEWMOTSY wciąż istnieje to ostatecznie projekt został wystawiony na sprzedaż:
Domena od 24-03-2019 została na nowo zarejestrowana lub też przechwycona, jednak nie ma co spodziewać się, że autorzy wystartują po raz drugi.
Z punktu widzenia PR startup miał dobry start, a fakt iż osoby za nim stojące miały doświadczenie w branży sugerowało, iż projekt miał szansę powodzenia. Co poszło nie tak?
Przedstawiam ten konkretny przypadek jako przestrogę, by nie popełnić falstartu, tj. nie dążyć za wszelką cenę z odpaleniem MVP (Minimum Viable Product).
Minimalna funkcjonalność musi zostać zachowana oraz najważniejsze start-up powinien umożliwiać rozwiązywanie rzeczywistych problemów klienta, a nie być tylko bezużytecznym i nieopierzonym serwisem internetowym.