Twórca i długoletni dyrektor OtoMoto oraz wieloletni dyrektor produktu w Allegro podjęli się stworzenia i uruchomienia w 2016 roku platformy mającej pomóc klientom w zakupie m.in. nowego auta z salonu.

Oprócz samochodów nowych na platformie miały pojawić się również pojazdy używane tzw. “gwarantowane” oferowane przez autoryzowanych sprzedawców z całego kraju.

Niestety już na początku platforma nie do końca działała jak powinna. Użytkownicy zgłaszali problemy z podstawową funkcją jak założenie konta.
Do tego niedbałość wykonania i oparcie projektu na systemie blogowym WordPress nie wróżyła serwisowi przyszłości.

Mimo, że spółka NEWMOTSY wciąż istnieje to ostatecznie projekt został wystawiony na sprzedaż:

Oferta sprzedaży:
https://archiwum.allegro.pl/oferta/serwis-internetowy-motsy-pl-i6817163466.html

Domena od 24-03-2019 została na nowo zarejestrowana lub też przechwycona, jednak nie ma co spodziewać się, że autorzy wystartują po raz drugi.

Z punktu widzenia PR startup miał dobry start, a fakt iż osoby za nim stojące miały doświadczenie w branży sugerowało, iż projekt miał szansę powodzenia. Co poszło nie tak?

Przedstawiam ten konkretny przypadek jako przestrogę, by nie popełnić falstartu, tj. nie dążyć za wszelką cenę z odpaleniem MVP (Minimum Viable Product).

Minimalna funkcjonalność musi zostać zachowana oraz najważniejsze start-up powinien umożliwiać rozwiązywanie rzeczywistych problemów klienta, a nie być tylko bezużytecznym i nieopierzonym serwisem internetowym.