W kwietniu ’24 uruchomiony został projekt Stowarzyszenia Komisów, które to chciało uniezależnić się od monopolu Otomoto, które notorycznie podnosiło cennik dla dealerów współpracujących.
Podstawowym celem nowego serwisu ogłoszeniowego ZumZum.pl jest przejście profesjonalnych sprzedawców na własny serwis ogłoszeniowy.
Początkowo projekty były mocno zbliżone do “lidera” ogłoszeń samochodowych:
Obecnie funkcjonalność serwisu jest wciąż mocno zbliżona, jednak można to tłumaczyć tym, że koła na nowo się nie wymyśli.
Czy się udało?
Obecnie serwis mimo możliwej integracji zawiera niecałe 10000 ogłoszeń.
Podstawową sprawą jest fakt, iż serwis nie posiada niczego co mogłoby przyciągnąć zainteresowanych autami, czy też w innym celu.
Domena to niejako wtopa – prawidłowa odmiana anglojęzycznego słowa zoom (zbliżenie) zawsze będzie ‘zoom’. Nie ma odmiany ‘zum’, ale ktoś tam w stowarzyszeniu najwidoczniej uparł się. Jako typowy użytkownik Internetu zrozumiałbym autozum, zumauto, zumnaauto, ale zumzum?? Aaaa – chodziło o brumbrum.
Samo ogłoszenie jak widać powyżej nie zawiera niczego poza podstawowymi danymi.
Darmowe dla klientów indywidualnych
To jedyne co może być korzystne dla sprzedającego auto, jednak ile odsłon uzyska dodane auto na ZumZum?